Min första bostadsrätt

Vad jag har dragit ut på det men efter lite smårenoveringar är det äntligen klart. I alla fall 90 procent. Vi behöver inte prata om att jag beställde ett vitt golv men betalade för något annat. Jag en version ljusare golv av orginalet. Men långt ifrån vitt.  Äkta skämmigt. Av dem.

Jag: När man köper ett vitt golv, förväntar man sig att komma hem till ett vitt golv. 

Golvfirman: ja men det gick inte med den kvalitén som golvet hade

Jag: då informerar man om det i ett tidigt stadie så jag då kan ta ställning till ifall det är något jag fortfarande vill eller inte

Golvfieman:  Det har uppenbarligen skett ett misstånd som vi får åtgärda. 

Jag: om ni ska åtgärda det så betyder det att jag måste vara borta från mitt hem i fem dagar till och det pallar jag inte. Dessutom så säger ni att golvet kommer bli flammigt om jag vill ha det vitt eftersom kvalitén på golvet inte är bra nog. Ett flammigt golv är något jag inte vill betala för. Jag hade aldrig köpt tjänsten om jag visste konsekvenserna av ett vitt golv från början, om jag visste att det inte gick att få ett vitt golv!!

Golvfirman: men något vill vi ändå ha för golvet vi gjort hos dig. Det är betydligt bättre än orginalet 

Jag: det må vara hundra gånger bättre än orginalet men jag tänker inte betala för ett golv som jag inte önskade. 

Golvfirman: du kan få 40 procent rabatt med rotavdrag

Jag: 40?! Jag vill fortfarande inte betala för ett golv jag inte beställde, hur mycket finare än orginalet det än må vara.  Jag kan ge er 2000 för det. Absolut inte mer

Golvfirman med den grövsta Skånskan: aeeeeeuu du, det där är ju nästan gratis.

Jag: det är gratis det ska vara 

Golvfirman: 2400

Jag: 2200, skicka fakturan, och så glömmer vi det här. Ha det gott

Det jag föll för var takhöjden på 4 m.

Adrians rum känns lite mer privat men här kommer en liten del av det 
Jag platsbyggde ett griffelskrivbord. Man kan rita på både bordet och väggen.

Hm tror det är Adrians farmor på bilden..

Kommentera

